BAŞ YAZI - İLK YURT DIŞI TUR

2015-DOĞU AVRUPA VE BALKANLAR TURU
(31GÜN 13ÜLKE 18 ŞEHİR)

DOĞU AVRUPA VE BALKANLAR TURU 31 GÜN    13 ÜLKE   18 ŞEHİR YUNANİSTAN ARNAVUTLUK MAKEDONYA MONTE NEGRO (KARADAĞ) BOSNA HERSEK HIRVATİSTAN İTALYA SLOVENYA AVUSTURYA SLOVAKYA MACARİSTAN ROMANYA SIRBİSTAN

/ LASTİK TAMİR SPREYİ VAR İŞ BİTTİMİ ? EMİNMİSİN? / 21.02.2016

Öncelikle ben yanıma tamir spreyi aldım ama kullanma ihtiyacım olmadı.Avrupada o kadar yol yaptım ki üstelik köy yollarından gittim öyle lastiği patlamış birinede rastlamadım.Lastık tamirciside çok nadir gördüm, yerleşim yeri olan yerlerde illaki bir lastik tamircisi vardır.Ama geldikten sonra netten epey araştırdım.
okuduklarıma göre yapılabilecekler;

                               1-  LASTİK TAMİR SPREYİ  
Dezavantajları:.
        1. lastiği tam tamir etmiyor,yani gene en yakın tamirciye            gideceksin
        2.sonrasında lastiğe gene hava basmak gerekebiliyor.
        3.kullanım şekli çok hassas;
                         a.subap yukarda olcak
                b.subaba çok iyi monte etmen lazım kaçarsa temizleme sıkıntılı
                c.tekrar tamirciye gittiğinde lastik içi köpüğü       temizleme sıkıntılı,hatta yeni lastik
                d.subapta donma yapıp hava basmayı engelliyor.
                e.çalkalamayı unutmayacaksın. tüpü dik                  kullanacaksın
                f.bir forumda motosikletçi arkadaş sıcaktan patladı demiş.


Avantajları :
pratik duruyor 3dk da iş tamam.

                                                  köpük durumu lastikte böyle oluyor.



                               2- FİTİL TAMİR KİTİ

fitil tamir kiti




Fitille olan tamir kitinin kulanımını yalnız hurda bir lastikte deneyerek öğrenmekte fayda var.(youtube de tube tamiri var :)) )ama her zaman otomobil sektöründe çalışmış birisi olarak sıcak yama her zaman en doğru olanıdır.fitilin dezavantajı balansa sebep olabilir.çok yüksek hızlarda balansa neden olur. yani önemsenecek bir balans değildir. ama öncelik içerden sıcak yamadır.



3- LASTİK İÇİNE SIVI JEL 


   Gayet pratik buradada sıkıntı lastik içinde balansa neden olacağıdır.

                Tamirciye kadar götürecek hava basmak  için ise;

          2 yöntem var.
          1.ci yöntem :  motora çakmaklık taktırmak

sonrada 20-50 tlye satılan çakmaklık kompresörü almak.

          
          2.yöntem  : sağlam bisiklet pompası. tchibo.com veya decathlon olabilir.bununla hava basıp tamirciye ulaşmak.
                                          
                                        kompresör örneği

                               



        


Sonuç ne diyecek olursanız ;EN YAKIN LASTİKÇİYE GÖTÜRECEK KADAR HAVA BASARAK GİTMEYE ÇALŞMAK,AMA BU SİZİ ZORLAYACAKSA LASTİK TAMİR SPREYİNİ KULLANMAKTANSA LASTİK TAMİR KİTİNİ KULLANMAK.

2023 AVRUPA TURUNA KATLMAYI DÜŞÜNÜRMÜSÜNÜZ ?

Sadece kendi masraflarınızı karşıla-yacağınız grubumuza katılarak gel-mesenizde aşamalar hakkında bilgi sahibi olabilir ,bilgilerinizi ak-tarabilirsiniz, MOTOSİKLETLE TUR

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

TAKİP ET - MOTOSİKLETLE TUR