hemen resmi açıklıyayım,polisten kaçıpta yakananma değil,bizi
direk durdular,2 şerit tek yoldan ışık düzeni ile kırmızı,yeşil yanmasıyla
sırayla tek şerite yol veriliyordu,kırmızıda dalmışız ama geç
farkettik.polisler meğerse kardeşlerimizmiş bizi uyardılar.
gelelim
konumuza,
Evet çok önemli
bir konu,Tatile çıkmışsınız para önemli,ceza yemenin gereği yok .nelere
dikkat etcez.tabiki türkiyedeki gibi plakayı ortadan büküp uzaktan okunmaz hale
getirmicez,veya yolun karşısına geçip yola devam etmiçez.
zaten trafik
kurallarını çiğnemeyi aklınızdan bile geçirmeyin.
mesala
yunanistandan biraz ceza ücretleri böyle ;
-Kırmızı ışık ihlali : 700.- Euro – 60 gün süreyle ehliyet, 20 gün süreyle ruhsat alıkonuluyor.
-Hatalı sollama yapmak : 700.- Euro arası para cezası, ehliyetin 30 gün ve plakanın 10 gün alıkonulması
-Emniyet kemeri takmamak : 350.- Euro – ehliyetin 10 gün süreyle ehliyet alıkonulması.
-Park yasağı ihlali : 40-150.- Euro –ehliyet ve plakanın 10 gün süreyle alıkonulması.
-Otobüs yolundan sürmek : 200.- Euro
öncelikle türkiyede motor kullanan dünyanın heryerinde motor kullanabilir.nedenmi ? çünkü farkettimki türkiyede kelle koltukta dolaşıyoruz. motorcu türkiyede araç sürücülerine göre trafikte olmaması gereken birisi.
adam utanmadan
önünde giden motorcu için yolun ortasından gidiyor korna çalıyorum,kenara
çekilmiyor diyor.
çünkü ona göre
motor bir araç değil.bizler kavşakta görüldüğü halde ,ciddiye alınıp yol
verilmesi gerekmeyen,fren yaptığında arabalar gibi geç değil o anda duran
araçlarız.
evet avrupada trafikte öncelik sırası yaya ,bisiklet,motosiklet,araç
şeklinde gidiyor.yani öncelik sırasında sonda olan bir öncekilere
yol vermek zorunda.
bu yüzden
avrupada yaya adımını kaldırımdan aşağı attığında trafik duruyor.
bizdemi
sıra nasıl?büyük araç,daha küçük araç motosiklet,bisiklet,yaya herkesin bana
hak verdiğine eminim.
avrupada
motosiklet kullanmak çok kolay bi defa motosikletliye çok saygı var. (onlarda
bizdeki gibi pizzacılara yarım saatte tesim et diyen yok. ) kesinlikle sana
araç gibi davranıyorlar. çok müsait olmadıkça seni
sollamıyorlar,sıkıştırmıyorlar,dibine kadar girmiyorlar.
birçok yerde
arkamda kuyruk olduğunu hatırlıyorum.korna çalanda yok.sen bombaymışsın gibi
uzak duruyorlar.
alışmamışız
:))
gelelim hız limitlerine. bi
defa her ülkeye girişte kocaman hız limitleri tabelası oluyor.ülkeye ilk
girişte dikkat edilecek bu. ama genede merak ederseniz buradan
bakabilirsiniz.
(sağdan ülkeyi
seçip daha sonra contents başlığı altında disabled people bölümünü
tıkladığınızda aşağıda speed limits başlığı altında var.)
mesala
ilginçtir.greece (yunanistanda) ayrıyeten motosikletler için bir hız limiti
verilmiş 70/80 km/h olarak. ben bunu otoban harici olarak algıladım ve
otobanda 120 ,130 gittim hep.
bunun haricinde meskun mahallerde,yani yerleşim birimlerine giriş çıkışta illaki hız tabelaları var.genelde otoban harici yollarda 90 km/h ,yerleşim birimlerinde ise 50 km /h ( bir ülkede 40km/h tı)bunlara kesin uyun. birde özellikle yunanistanda hep electronic kamera ile kayıt diye levhalar var.bunlar çalışıyormu bilmiyorum.birkaç defa 50 nin üstünde geçtim ama birşey olmadı .arnavutlukta çok kontrol var.yunanistanda polis görmedim.bir kaç ülkede 6500 km boyunca 4 defa hız kontrolü yaptıklarını gördüm.
avrupada
kural kaskı daha motora
binmeden takacaksınız.yani
üstündeyken takarsanız polis ceza kesebiliyor.
bizde
döner kavşaklarda öncelik yan
yoldan gelenlere olarak bilinir ama avrupada aslında bizdede öyle değil.öncelik
döner kavşakta dönende,yani dönerin içinde olanda. aşağıdaki alıntıda daha iyi
anlatılmış.
araçların sağından asla geçmeyiniz,çünkü yasak.motosiklet veya bisikletde buna dahil.
bide bazı ülkelerde mesala bulgaristanda hep farlar açık olacak.,neyseki xmax motorda kontağı açınca
otomatik yanıyor.
yolda karşıdan
karşıya geçme modunda biri görürseniz,mutlaka
yavaşlayıp yol verin.
genelde kaldırım üstüne park yasak ama çevreye sorarak
koyabilirsiniz.örneğin viyanada sabah 08 .00 kadar sıkıntı yok dediler,koydum.
avrupada uzun
yol motorcuları birbirini görünce hemen selam veriyorlar.selam vermeyi
unutmayın.
selam
şeklimi açıklayayım :
sağ elinizle direksiyonu tutup sol eliniz işaret parmağıyla sen 1
numarasın der gibi parmak ucunuz onun motorunu gösterir gibi,veya tokalaşmak
ister gibi elinizi ondan tarafa uzatmanız veya zafer işareti şeklinde.sıkıntı
yok ,yolda size öğretirler .:)))
hatta bir resim
buldum ,aşağıda
şimdilik aklıma gelen bunlar.geldikçe yazmaya devam.